Napříč Prahou - přes tři jezy

Závod Napříč Prahou – Přes 3 jezy je tradičním pražským vodáckým závodem s historií sahající až do roku 1939. Trať závodu je dlouhá asi 6,5 říčních kilometrů se startem na Císařské louce a s cílem na ostrově Štvanice.

Pro ty, co zrovna netouží závodit na pramici je umožněno volné splutí. Plavba kolem Vyšehradu, Národního divadla, pod Karlovým mostem a zakončená na Štvanici určitě stojí za to. Přes Prahu můžete plout na kanoi, kajaku, nafukovací kanoi nebo raftu.

Zuzka řve " Zaber, ten jez musíme projet rovně!" Pro mě dvě velké spršky na přídi kanoe, na Šítkovském a Staroměststském jezu. Paráda, zdoláváme bez ztráty kytičky. Hradčany, Karlův most, kochačka. Najíždíme na poslední Helmovský jez u Štvanice, tady se nemůžeme "cvaknout"...

Do naší kanoe ťuká projíždějící raft, stabilita končí, letíme pod vodu. Nadechnout se nestačím, hlavou mi běží...nejdřív vytáhnout tu šprcku, hlavně se dostat zpod lodi! Mám helmu, takže mě nevadí, že dřu hlavou dno Vltavy.

Neoprén se uvolňuje a pouští mě nad hladinu, jeden nádech a najíždějicí raft mě znova "posílá" pod vodu. V tom už mě za vestu drží posádka raftu a pomáhá lokalizovat Zuzku a naši kanoi. Krásní mladí vodní záchranáři nás vytahují na záchranný člun a pomáhají zprovoznit kanoi plnou vody. Daří se! Geniální akce v centru Prahy, nádherný!

Autor: Lucie Plicová | čtvrtek 15.6.2017 16:13 | karma článku: 14,99 | přečteno: 344x
  • Další články autora

Lucie Plicová

Rumunské Karpaty Capatini - Paring

31.7.2019 v 17:30 | Karma: 23,40

Lucie Plicová

Klettersteig Stuibenfall v Ötztal

29.4.2019 v 13:02 | Karma: 18,27

Lucie Plicová

Podzimní Vysoké Tatry

17.10.2018 v 21:05 | Karma: 20,96

Lucie Plicová

Horse riding in Kyrgyzstan

5.9.2018 v 18:10 | Karma: 21,05
  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 653x
Milovnice hor, skal a cestování se sklony k bláznivým nápadům. Zápalená pro fotografování s nutkavou potřebou zachytit svět kolem sebe. Myšlenkami na cestách, srdcem dobrodruh a šprýmař.

https://www.zkomfortnizony.cz

Seznam rubrik

Oblíbené blogy